sok z buraka

Sok z buraka – dla kogo?

Zdarza się dość często, że to, co najbardziej niepozorne, ma najwięcej do zaoferowania. Jedną z takich rzeczy jest burak – pospolita roślina uprawna, która zazwyczaj używana jest w kuchni do przyrządzania domowych surówek i przecierów. Co tak naprawdę kryje w sobie to warzywo i co czyni je tak wyjątkowym? Burak zwyczajny to warzywo o bardzo charakterystycznym smaku i pięknym, bordowym kolorze.

Sok z buraka w proszku

sok z burakaPod jego skórką kryje się prawdziwa skarbnica żelaza, a także witaminy C i B1. Jedzenie tego warzywa zalecane jest przede wszystkim osobom zmagającym się z nawracającą anemią. Poza tym, burak zawiera także dużo kwasu foliowego, który powinien znaleźć się w diecie każdej ciężarnej kobiety. Jest także jednym z niewielu źródeł rubidu – rzadko występującego pierwiastka chemicznego, który w medycynie jest wykorzystywany do regulacji pracy układu nerwowego. Jak więc widać, to warzywo zdecydowanie warto wprowadzić do codziennej diety. Nie wszyscy przepadają jednak za charakterystycznym, słodkawym smakiem buraka. Na szczęście, produkowane są z niego różne suplementy. Można dzięki nim cieszyć się dobroczynnymi właściwościami buraka bez jego jedzenia. Jednym z najpopularniejszych suplementów produkowanym z tego warzywa jest sok. Co ciekawe, nie musi on wcale przybierać formy cieczy.

sok z burakaPrzykładem może być marka Terranova – sok z buraka jej produkcji to wygodny proszek, który można przyjmować samodzielnie, lub też rozpuścić w ulubionej wodzie lub mleku. Można skomponować dzięki niemu swój własny shake proteinowy. Taka forma produktu może posłużyć nawet za przyprawę – doda potrawie posmaku buraka bez potrzeby jego przygotowywania. Sok można kupić oczywiście także w formie płynnego soku, który zachowuje przepiękny, żywy kolor tego warzywa. Stosuje się go głównie w diecie odkwaszającej organizm, a także odchudzającej. Należy pamiętać jednak o tym, że nie powinno się pić więcej, niż jedną szklankę soku dziennie – może on mieć działanie przeczyszczające, więc co za dużo, to zdecydowanie niezdrowo. Przy zachowaniu umiaru, suplementowanie buraka ma bardzo dużo plusów – pomaga zachować prawidłowy poziom żelaza we krwi, wzmacnia organizm, wspomaga pracę jelit, reguluje ciśnienie tętnicze, a także spowalnia procesy starzenia się organizmu.

Burak to warzywo warte uwagi. Nawet, jeżeli ktoś nie przepada za jego specyficznym smakiem, istnieje wiele sposobów, dzięki którym można go suplementować. Codzienne zażywanie buraka nie tylko poprawia odporność, ale zapewnia także lepsze samopoczucie i wigor na cały dzień.

Zostaw komentarz